نمایش نمایش

شناسه : 15253791
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛


سیدمحمد حسینی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه نسبت به تعاونی اظهار داشت: باید کار تیمی و علمی توسط نیروهای جوان شکل گیرد و بخش تعاون که پیر شده است را با مدیریت جدید احیا کنیم.

مشاور معاون وزیر تعاون در حاشیه دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد در گفتگو با خبرنگار آوای اقتصاد گفت: در سال‌های اخیر دولت، مجلس و به طور کلی سیاست‌گذاری‌ها بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری‌های بالا متمایل بوده و صنایع کوچک و خرد کمتر حمایت شدهاند این درحالی است که حدود 95 درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

سیدمحمد حسینی با بیان این که یکی از ضعف‌ها عدم وجود نگاه مشارکتی است؛ گفت: با وجود آن که بودجه قابل توجهی به این بخش اختصاص داده شده اما متاسفانه این تخصیص بودجه نتیجه مطلوبی نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه نسبت به تعاونی اظهار داشت: باید کار تیمی و علمی توسط نیروهای جوان شکل گیرد و بخش تعاون که پیر شده است را با مدیریت جدید احیا کنیم.

حسینی تاکید کرد که تعاونی‌ باید به روز بوده و از مدیریت به روز استفاده کنند و با نگاه علمی اداره شوند.

مشاور معاون وزیر تعاون در خصوص برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای بخش تعاون گفت: دولت یازدهم با ترسیم هفت راهبرد اصلی  برای بخش تعاون شامل 1- ترویج فرهنگ تعاون، 2- توانمند سازی3- توسعه تعاملات شبکه‌ای، 4- تقویت همکاری بین دستگاهی، 5- تامین مشوق‌ها و منابع مالی 6- توسعه بازار و تقویت برند 7- تامین نظارت بر تعاونی‌ها به دنبال تحول در این بخش است.

حسینی در مورد تحکیم تعاملات شبکه‌ای بخش تعاون اظهار داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با تعاون به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و از اقدامات و ظرفیت‌های یکدیگر اطلاع کافی ندارند و به صورت شبکه‌ای فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تعاونی‌ باید از تعاونی خرید کند و تولیدات خود را به تعاونی دیگر بفروشد و در این صورت است که واسطه‌ها حذف شده و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

حسینی در خصوص لزوم نظارت بر تعاونی‌ها گفت: دولت باید بر تعاونی‌ها نظارت داشته و این نظارت‌ها باید تقویت شود تا در نتیجه آن هیئت مدیره‌های قوی برای تعاونی‌ها انتخاب شوند که توانایی اداره تعاونی را داشته باشند.

وی با اشاره به این که به واحدهای بزرگ توجه بیشتری می‌شود تاکید کرد با توجه به ظرفیت‌های بخش تعاون باید نوع نگاه، نسبت به تعاونی‌ها تغییر کند و دستگاه‌ها با تعاونی‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

مشاور معاون وزیر تعاون با اشاره به نام و نشان گذشته تعاونی‌ها افزود: باید برند و اعتماد مردم به تعاونی‌ها که برای آن‌ها به منزله سرمایه اجتماعی است بازگردد و مردمی که برای تهیه اقلام خود به تعاونی مراجعه می‌کنند این اطمینان خاطر را داشته باشند که اجناس تعاونی دارای کیفیت خوبی بوده و ارزان‌تر از جاهای دیگر است.






جدیدترین ها جدیدترین ها